Deník Financial Times minulý týden napsal, že Volkswagen z nedostatku polovodičů těží, protože může upřednostnit výrobu dražších a ziskovějších modelů Porsche a Audi. Totéž lze pravděpodobně říci i o Škodě Auto. Média jsou plná zpráv o tom, že celosvětové prodeje Škody loni klesly o 12,6 % a že nedostatek čipů způsobuje omezení výroby a rušení pracovních směn. Je to však celá pravda? Matěj Vondráček z Louda Auto v polovině prosince Právu řekl, že Škoda upřednostňuje výrobu elektromobilů a plug-in hybridů a že čekací doba na Enyaq iV nebo Superb iV je pouhých 3-6 měsíců, zatímco na běžný vůz se čeká rok a více. Covidová krize zřejmě umožňuje Škodě mnohem rychlejší odklon od fosilních paliv, než by si kdy mohla přát. Stačí, aby z nevyřízených objednávek na běžné vozy obvinila asijské dodavatele, i když si za nedostatek dílů může stále více sama.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika