Poté, co hnutí ANO v únorovém volebním modelu agentury Kantar pro Českou televizi poskočilo o 3,5 procentního bodu na 38,5-39,0 %, prohlásil premiér Petr Fiala v rozhovoru pro portál CzechCrunch, že předvolební průzkumy nelze brát vážně a že on jako politolog ví, jak využít metodiku průzkumů k dosažení jakéhokoliv výsledku. Od té doby ANO kleslo zpátky na 34,5-35,5 %, což Kantar podle očekávání přičetl úniku e-mailu Andreje Babiše, ve kterém žádal o kompromitující materiály na ministra zahraničí Jana Lipavského. Nejnovější včera zveřejněný průzkum Medianu ukazuje, že ANO i ODS jsou víceméně na stejných pozicích, na jakých byly dlouhé měsíce. Tento průzkum spíše potvrzuje, že prudký vzestup v preferencích ANO v únorovém šetření Kantaru byl výjimka, stále však nebylo dostatečně vysvětleno, proč k němu došlo. Pokud bylo cílem těch v České televizi, kteří stejně jako Fiala vědí, jak využít metodiku průzkumů veřejného mínění k dosažení jakéhokoliv výsledku, spustit politiku „Antibabiš 2.0“, tak to nezafungovalo. Do evropských voleb zbývá pouhých šest týdnů, čas se krátí.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika