Vykolejená Škoda

29. 06. 2010 - EB

Kdykoli někde spadne letadlo nebo vykolejí vlaková souprava, týmy vyšetřovatelů zjišťují, zda selhal člověk, stroj, nebo zda nehoda měla jiné příčiny. Pokud má být vyšetřování smrti strojvedoucího a zranění 11 cestujících při včerejší nehodě soupravy City Elephant (výrobku Škoda Vagonky) skutečně důkladné, nemělo by se omezit pouze na zkoumání příčin obvyklých v případě podobných neštěstí, ale mělo by též přihlédnout k jistým "českým specifikám". České dráhy, DP Praha a další regionální dopravci stále více svěřují bezpečnost svých pasažérů do rukou skupiny Škoda/Appian a jejích kolejových vozidel. Z velké části se motivem pro výběr zdají být skvělé politické konexe anonymních vlastníků holdingu Škoda. Siemens, který co do politických vazeb nemohl škodováckému molochu ani zdaleka konkurovat, musel svůj zličínský závod zavřít pro nedostatek zakázek. Vyšetřovatelé ústecké nehody by se tak měli logicky ptát, do jaké míry bylo snížení bezpečnosti přepravy cestujících důsledkem politického rozhodnutí "nakrmit" škodovácký monopol.


Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít