Mínění o průzkumech

10. 06. 2010 - EB

Jsou-li volby "pastí na hlupáky", jak kdysi napsal J. P. Sartre, pak předvolební průzkumy jsou návnadou, která hlupáky do této pasti láká. Před českými parlamentními volbami existovala jediná předpověď, která byla do určité míry přesná - totiž že předvolební průzkumy budou chybné. Jakkoli nakonec chybné byly, spolupodílely se zásadním způsobem na volebním výsledku, který v podstatě udržel u moci stejné síly jako před volbami. Dvě největší politické strany přišly o značnou část elektorátu. Hlasy, které ztratily, ovšem nasákly nové strany, za nimiž často stojí totožné zájmové skupiny. K tomuto výsledku svým dílem bezesporu přispěla také veřejnoprávní média. Ať již záměrně či nikoli, svým lpěním na výsledcích předvolebních průzkumů (nepřesných jako vždy), kterým vyšachovala některé malé strany z předvolebních debat v TV či rozhlase, nakonec zvýhodnila ty strany, kterým o žádnou skutečnou změnu nešlo. Veřejnoprávní média tak mají nezanedbatelný díl viny na tom, že naděje mnohých voličů na revoluční změny byly "utopeny ve volebních urnách", jak to kdysi výmluvně popsal Sartre.


Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít