Kdykoli někde spadne letadlo nebo vykolejí vlaková souprava, týmy vyšetřovatelů zjišťují, zda selhal člověk, stroj, nebo zda nehoda měla jiné příčiny. Pokud má být vyšetřování smrti strojvedoucího a zranění 11 cestujících při včerejší nehodě soupravy City Elephant (výrobku Škoda Vagonky) skutečně důkladné, nemělo by se omezit pouze na zkoumání příčin obvyklých v případě podobných neštěstí, ale mělo by též přihlédnout k jistým "českým specifikám". České dráhy, DP Praha a další regionální dopravci stále více svěřují bezpečnost svých pasažérů do rukou skupiny Škoda/Appian a jejích kolejových vozidel. Z velké části se motivem pro výběr zdají být skvělé politické konexe anonymních vlastníků holdingu Škoda. Siemens, který co do politických vazeb nemohl škodováckému molochu ani zdaleka konkurovat, musel svůj zličínský závod zavřít pro nedostatek zakázek. Vyšetřovatelé ústecké nehody by se tak měli logicky ptát, do jaké míry bylo snížení bezpečnosti přepravy cestujících důsledkem politického rozhodnutí "nakrmit" škodovácký monopol.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika