Není pochyb o tom, že k včerejšímu politování hodnému ukončení vysílání zpravodajské televize Z1 přispěly nízké výnosy z reklam a zdražení přenosového poplatku (téměř) monopolním poskytovatelem frekvence, Českými radiokomunikacemi. To je ale jen část příběhu. Vzpomeňme si, jak u příležitosti zahájení vysílání Z1 společností J&T jejímu spoluvlastníku Patriku Tkáčovi uklouzlo, že jedním z přínosů takové stanice bude, že si rivalové dvakrát rozmyslí navážet se do jejího zřizovatele. Tkáč vroce 2008 dodal, že tento postranní efekt se již projevil v případě slovenské TV stanice zřízené J&T. Avšak televize s tak úzkým cílovým publikem a s podílem na trhu menším než 1 %, jako je Z1,může jen těžko určovat veřejnou debatu. Dívalo se na ni zkrátka příliš málo lidí. Navíc charitativní model vydavatelství/TV vysílání může v české podobě přežívat pouze potud, pokud se jeho činností vyplácí podporovat jiné aktivity zřizovatele. Někteří hráči na trhu očekávají, že české aktivity J&T postupně převezme PPF, jakkoli vehementně se to Daniel Křetínský z EPH snažilv rozhovoru pro LN z minulého týdne popřít.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika