Makro se sice samo prezentuje jako velkoobchod, nicméně pro účely mapování trhu spadá do jednoho pytle s hlavními maloobchodními řetězci. Podle nejnovějších údajů Makro z těchto řetězců loni zaznamenalo nejhlubší propad tržeb (o 8,2 %). Část viny na tomto poklesu nese bezpochyby fakt, že Makro se specializuje na zásobování sektorů ubytovacích služeb a pohostinství, které byly významně zasaženy krizí. Dalším důvodem je, že někteří zákazníci, kteří Makro považovali za velkoobchod, si uvědomili, že často žádnou významnou cenovou výhodu nenabízí, a tudíž přesunuli část svých nákupů ke konkurenci. Makro nyní plánuje expandovat do oblasti internetové dodávkové služby, ale to se nakonec může ukázat jako dvojsečná zbraň, jelikož zákazníci tak získají možnost mnohem snáze porovnávat ceny. Na internetu je také mnohem těžší inzerovat jinou cenu na regálech a jinou cenu markovat u pokladny, což je, jak se zdá, největší zdroj zisku některých maloobchodů.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika