Makro a jeho ceny

29. 04. 2011 - EB

Makro se sice samo prezentuje jako velkoobchod, nicméně pro účely mapování trhu spadá do jednoho pytle s hlavními maloobchodními řetězci. Podle nejnovějších údajů Makro z těchto řetězců loni zaznamenalo nejhlubší propad tržeb (o 8,2 %). Část viny na tomto poklesu nese bezpochyby fakt, že Makro se specializuje na zásobování sektorů ubytovacích služeb a pohostinství, které byly významně zasaženy krizí. Dalším důvodem je, že někteří zákazníci, kteří Makro považovali za velkoobchod, si uvědomili, že často žádnou významnou cenovou výhodu nenabízí, a tudíž přesunuli část svých nákupů ke konkurenci. Makro nyní plánuje expandovat do oblasti internetové dodávkové služby, ale to se nakonec může ukázat jako dvojsečná zbraň, jelikož zákazníci tak získají možnost mnohem snáze porovnávat ceny. Na internetu je také mnohem těžší inzerovat jinou cenu na regálech a jinou cenu markovat u pokladny, což je, jak se zdá, největší zdroj zisku některých maloobchodů.


Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít