Střední a západní Evropa

21. 03. 2013 - EB

Škoda Auto v Asii prosperuje, i když se její růst v uvedeném regionu zpomalil z 21,9 % v roce 2011 na loňských 11,8 %. Objem prodejů firmy stoupá i ve východní Evropě, přestože meziroční růst klesl z 47,0 % v roce 2011 na 26,4 % v roce 2012. Růst naopak stagnuje jak ve střední, tak v západní Evropě. V roce 2011 Škoda zažila 8,6% růst objemu dodávek do západní Evropy, ale minulý rok tamější prodeje spadly o 0,9 %. Jen o málo lepší byla situace ve střední Evropě, kde se Škoda po 1,7 % růstu z roku 2011 dokodrcala na 0,7 % v roce 2012. Škoda je jen jedna společnost, ale představuje čelný indikátor stavu na trhu obecně. Aktuální údaje ukazují, že západní Evropě se jaksi nedaří přeřadit ze zpátečky, abychom použili slova generálního ředitele Škody Winfrieda Vahlanda, zatímco střední Evropa po dosažení maxima začne klesat. Možná je načase nově vymezit mapu Evropy. Namísto automatického spojování střední a východní Evropy bychom tak napříště možná měli mluvit o Evropě střední a západní. 

Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít