Mladá fronta Dnes sice nyní patří Andreji Babišovi, ale deník si tuto sobotu dal obzvlášť záležet, aby s předstihem upozornil na potenciální velkou výhodu, kterou může Babišovo hnutí ANO mít ve volební kampani. Babiš novinářům svěřil, že se po boku Jaromíra Jágra objeví v televizní reklamě na svou značku Vodňanské kuře. Zákon o audiovizuálních mediálních službách 132/2010 Sb. zakazuje uveřejňovat „obchodní sdělení politických stran a hnutí“, nicméně Babiš tvrdí, že kuřecí spoty dostaly požehnání od právníků. Pokud se tyto reklamy budou moci objevit na obrazovce, může to vést k podobné situaci jako ve Spojených státech, kde rozhodnutí Nejvyššího soudu otevřelo stavidla miliardám dolarů, které jsou korporacemi vynakládány na podporu politických kandidátů. Výrok soudu dal vzniknout takzvaným superkomisím pro politickou akci, neboli Super PAC (v angličtině „Super Political Action Committees“), které podporují jednotlivé kandidáty, avšak nesmějí své aktivity s daným kandidátem koordinovat. Babiš půjde o krok dál. Babiš byznysmen prakticky přemění svou kuřecí firmu v Super PAC, který bude propagovat Babiše politika.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika