Nákupní seznam: pivo, zmrzlina, půjčka

05. 08. 2014 - EB

Češi, kteří se večer uvelebí před televizí, shlédnou desítky reklam na cokoli od drogistických výrobků po kečup. Ve většině případů dostanou to, co vidí. Pivo nebo kola jim podle slibů uhasí žízeň, seznamka jim opatří potenciální protějšky a falešné máslo přiživí jejich iluzi, že jedí zdravě. Pokud si přečtou drobné písmo na obalu, možná se zděsí, ale splní-li výrobek jejich očekávání, propříště je to neodradí. Kategorii samu pro sebe tvoří reklamy na finanční produkty a služby. Často není zcela jasné, co zákazník získá. Někdy drobné písmo z televize nelze přečíst ani po pozastavení obrazu.  Politolog Petr Robejšek řekl minulý týden v Událostech, komentářích na ČT, že zásadní selhání demokracie spočívá v tom, že umožnila, aby jeden subsystém společnosti, finanční průmysl, uchopil moc a priviliegia na úkor společnosti celé. Ke každodenní připomínce tohoto postřehu stačí zapnout si oblíbený televizní pořad.

Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít