Češi, kteří se večer uvelebí před televizí, shlédnou desítky reklam na cokoli od drogistických výrobků po kečup. Ve většině případů dostanou to, co vidí. Pivo nebo kola jim podle slibů uhasí žízeň, seznamka jim opatří potenciální protějšky a falešné máslo přiživí jejich iluzi, že jedí zdravě. Pokud si přečtou drobné písmo na obalu, možná se zděsí, ale splní-li výrobek jejich očekávání, propříště je to neodradí. Kategorii samu pro sebe tvoří reklamy na finanční produkty a služby. Často není zcela jasné, co zákazník získá. Někdy drobné písmo z televize nelze přečíst ani po pozastavení obrazu. Politolog Petr Robejšek řekl minulý týden v Událostech, komentářích na ČT, že zásadní selhání demokracie spočívá v tom, že umožnila, aby jeden subsystém společnosti, finanční průmysl, uchopil moc a priviliegia na úkor společnosti celé. Ke každodenní připomínce tohoto postřehu stačí zapnout si oblíbený televizní pořad.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika