Média po celém světě zažívají 7-8 let rozbouřené časy, přičemž poklesy jejich příjmů o 50 % i více nejsou vůbec neobvyklé. Vývoj reklamního trhu rychle podlehl vlivu finanční krize, internetu a deziluze uživatelů z mainstreamových médií. Postihlo to skoro každého v českých médiích, ale Českou televizi nebo Český rozhlas ani tolik ne, protože díky garantovaným přítokům peněz jsou v jedinečné pozici. Krize ve skutečnosti jejich výhodu nad všemi ostatními ještě zvětšila a je legitimní se ptát, zdali je současná výše koncesionářských poplatků spravedlivá. Pokud se veřejnoprávní stanice projeví jako skutečná protiváha oligarchizace médií, extrémně vysoké garantované rozpočty by mohly být přijatelné. Pokud se však místo toho Česká televize (a v menší míře Český rozhlas) ukáže jako země zaslíbená pro oligarchy a úlisné právníky, již z těchto rozpočtů ke škodě všech ostatních čerpají, možná by bylo vhodné poplatky výrazně snížit.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika