Dva týdny před vypuknutím emisního skandálu v USA řekl šéf Škody Auto Winfried Vahland pro HN, že nechápe strach Čechů, že by automobilový průmysl mohl být příliš silný. Škoda se podle něj snaží pozitivně ovlivňovat celkové hospodářské výsledky země: platí daně, ještě nikdy se nedostala do ztráty, masivně investuje do svých závodů, vzdělává mladé lidi a nabízí jistotu pracovního místa. Jo, a taky podvádí při testech emisí, což najednou dává všanc všechny ostatní pozitivní faktory. Tuto poslední skutečnost samozřejmě nezmínil, ale Škoda včera oznámila, že vyrobila 1,2 milionu aut s upravovanými dieselovými motory. Vahland vede Škodu od září 2010 a dohlížel tedy na výrobu více upravených aut, než je těch 480 000, které objevili američtí úředníci. Povýšit ho na dohled nad americkým trhem tak pro Volkswagen není zrovna ten nejlepší způsob, jak navrátit automobilovému průmyslu důvěryhodnost.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika