Pokud by nějaký český oligarcha mohl těžit ze synergií v případě, že by koupil Plzeňský Prazdroj, je to Andrej Babiš. Pivo by mohl přidat ke chlebu, masu a mléčným výrobkům, které řetězcům už dodává. Mohl by také využít data získaná díky kontrolnímu hlášení a EET, aby vytlačil z trhu hospody a restaurace, které by jeho značky odmítly nabízet. Dokonce by možná vymyslel, jak na to získat unijní dotace. Ale ne, podle informací časopisu Euro není oligarchou, který se o Prazdroj zajímá, Babiš, ale Petr Kellner z PPF. Proč? Synergie mezi pivovarem a Home Creditem nebo O2 CR nejsou četné. Na rozdíl od Cetinu (vzniklého oddělením od O2 CR) Prazdroj navíc nepůsobí v odvětví monopolního nebo oligopolního charakteru, které se vyznačuje vysokými překážkami pro vstup a nutností dobrého vztahu s regulátory. PPF by se tak patrně inspirovala Bakalou (nasekat v Prazdroji dluhy, nadělat kolem společnosti haló a nakonec ji prodat v IPO), nebo Tvrdíkem (přeprodat pivovar Číňanům). Ani v jednom případě by to pro české milovníky piva nebyla dobrá zpráva.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika