Podle mezinárodních účetních pravidel jsou bezplatné míle pro časté cestující leteckých společností a body z jiných věrnostních programů závazkem v rámci účetní rozvahy společnosti. Body musí být někdy v budoucnu proplaceny, stejně jako musí být splacena půjčka. Aerolinky a další provozovatelé věrnostních programů občas změní jejich podmínky, aby své závazky snížili. Oblíbenou taktikou je nechat body po uplynutí určité doby propadnout. EU teď firmám poskytla nový trik. Zákazníkům, kteří do 25.5. neodsouhlasili používání svých osobních dat, byly účty i s body smazány. „Co jiného jsme mohly dělat?“ ptají se firmy, které od svých zákazníků očekávají loajalitu, ale samy ji ne vždy opětují. Samozřejmě, že mohly postupovat jinak. Mohly svým zákazníkům poslat jejich osobní údaje a výpis věrnostních bodů a dát jim možnost znovu zadat tato data do systému, až budou chtít. Ale to by nadělalo v účetní rozvaze nepořádek, že?
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika