O blízkém zahraničí obvykle mluví ruští politici, když se snaží oddělit země bývalé Varšavské smlouvy nebo samotného Sovětského svazu od zbytku světa. Když tento termín včera večer v České televizi použil předseda představenstva Škody Bernhard Maier, chtěl tím zúžit pole hledání místa s vhodnými mzdovými podmínkami pro výstavbu nové továrny. Řekl, že Škoda v ČR nemůže najít dostatek kvalifikovaných lidí a přitom má velké plány na expanzi. Cílem je zvýšit produkci z loňských 1,2 milionu automobilů na 2 miliony během deseti let. Škoda ale v minulosti často předvídala čísla, která pak nenaplnila. Pro léta 2011-2012 měla za cíl vyrobit milion automobilů, pro rok 2018 zase 1,5 milionu. Veřejnost nemůže vědět, zda jsou tato čísla úmyslně nafouklá, aby na sebe strhla pozornost médií a vynutila si ústupky ze strany státu a odborů, nebo jestli jde prostě o chybné odhady. To platí i nyní. Škoda Auto vyhrožuje smluvní výrobou, přesunem části produkce do Německa, nebo výstavbu nového závodu na Slovensku či v Polsku. Můžeme však toto brát vážně vzhledem k ekonomickému zpomalení, které se nyní Evropy zmocňuje?
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika