Zatímco Francouzi debatují o teorii výměny jedné populace za jinou, tzv. great replacement (velká výměna), Češi si mohou začít zvykat na koncept velké elektrické výměny. Škoda Auto a její mateřská společnost Volkswagen jsou pod tlakem Bruselu a snaží se Čechům nacpat elektrické automobily. Pro tato auta ale neexistuje infrastruktura, takže Škodě nezbývá než hrát na aktivistickou notu. V propagačních materiálech k novému modelu Škoda Citigo iV se chlubí „vynikající ekologickou stopou“, v české a německé verzi k tomu ale dodává, že automobil nabízí bezemisní jízdu „lokálně.“ Emise se přesouvají na místo výroby elektřiny a baterie. Přitom baterie je nejdražší součástí vozidla a většinou se dováží z Asie. Zní to jako férový obchod? Češi dostanou drahá auta s krátkou životností, krátkým dojezdem a „lokálně“ bezemisním provozem. Číňané a další Asiaté získají pracovní místa, peníze a uhlíkovou stopu.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika