Jednou z nejúspěšnějších a zároveň nejkritizovanějších taktik Donalda Trumpa je vytvořit problém, který posléze vyřeší. V případech hrozící jaderné války se Severní Koreou, obchodní války s Čínou, tzv. shutdownu vlády, financování pro Speciální Olympiády, a tak dále, přišel Trump vždy se způsobem, jak odvrátit katastrofu. V kampani před volbami do Evropského parlamentu se podobnou taktikou řídí aktéři debaty o Czexitu. Podle únorového šetření CVVM by pouze 20 % respondentů v referendu hlasovalo pro odchod ČR z EU, nový exkluzivní průzkum agentury Median pro Český rozhlas zase zjistil, že jen 30 % dotázaných vnímá vstup ČR do EU negativně. Některá média a politici (především vydavatelství Economia a TOP 09) prezentují Czexit jako pohromu na spadnutí, které je třeba zabránit. Dokonce ani Václav Klaus ml. ale neplánuje z Czexitu udělat program své nové strany. Aby se z Czexitu stalo životaschopné trumpovské předvolební téma, musel by napřed získat legitimitu jako skutečné řešení současných problémů. To by TOP 09 skutečně chtěla?
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika