Předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer tento týden uvedl, že baterie tvoří 40 % hodnoty elektromobilů a že 95 % baterií pochází z Asie. Poté dal jasně najevo, že Volkswagen coby mateřská společnost Škody chce, aby co největší část hodnoty jejich baterií financovali místní a evropští daňoví poplatníci prostřednictvím dotací a investičních pobídek. Robin Harding z Financial Times tvrdí, že „investoři a země, které se vrhnou do tohoto odvětví, se spálí“, protože „baterie jsou špatný byznys: s nízkou marží, kapitálově náročný, špinavý a sevřený tvrdými fyzikálními limity technologického pokroku“. To by mělo způsobit pořádný lithiově elektrický šok každému, kdo se ztotožnil s představou Fialovy vlády, že gigafactory v České republice „bude mít zásadní dopad na udržení konkurenceschopnosti“. Češi by možná udělali lépe, kdyby Volkswagenu zaplatili za to, aby si svoji bateriovou výrobu umístil jinam s tím, že ziskové prvky elektromobilů zůstanou v České republice.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika