Žena přijde do pražské Billy, spatří pomeranče inzerované s 60% slevou a vezme si čtyři nebo pět. Když je zváží na samoobslužné váze, s překvapením zjistí, že ke snížení ceny vůbec nedošlo. Rozzlobeně se obrátí na hocha doplňujícího zboží, aby si postěžovala. Ten ji zpočátku obviní, že si vybrala nezlevněné zboží, ale posléze obrací a odbíhá pryč se slibem, že problém vyřeší. „To je ale hodně peněz,“ dává žena na vědomí všem okolo po odchodu mladíka. Ani po patnácti minutách k žádné úpravě ceny nedochází, načež žena vztekle odhodí pomeranče a odchází. To je jen jedna scénka z každodenního života, která se však v té či oné podobě vyskytuje stále častěji. Špatné naceňování zboží v regálech českých obchodů bylo častým problémem už před 10-20 lety, ale téměř vymizelo poté, co Česká obchodní inspekce uložila několik drobných pokut. Supermarkety rozdílnost ceny v regálu a u pokladny vždy sváděly na chybu zaměstnanců. Zvláštní je, že chyby jsou vždy ve prospěch prodejce.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika