Didier Stoessel, generální ředitel CME, jež je mediální společností skupiny PPF, minulý týden pro deník FAZ uvedl, že PPF má zcela jasno v tom, že nepropojuje své mediální investice s politickými záměry. „Zaručujeme absolutní nezávislost redakcí zpravodajství,“ prohlásil. Výslovně neřekl, že PPF nebude využívat svá média k prosazování vlastních obchodních zájmů, což se tak nedávno jevilo, když TV Nova opakovaně vystupovala proti placení v barech a restauracích pouze v hotovosti. Nicméně včerejší dlouhá reportáž o tom, jak jsou stíhačky F-35 drahé, míříla přímo do politiky a časově se shodovala s politickým prohlášením předsedy hnutí ANO Andreje Babiše proti nákupu F-35. Kdyby si americký velvyslanec Bijan Sabet pozval na kobereček Stoessela, generálního ředitele PPF Jiřího Šmejce nebo majitelku PPF Renátu Kellnerovou a zeptal se jich, jestli se s Babišem spikli proti Fialově vládě a stíhačkám F-35, mohli by přesto tvrdit, že jejich zájmy nejsou politické ani geopolitické a že jenom odrážejí postoje české veřejnosti.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika