V nové reklamě na Iqos, která Iqos nezmiňuje, Philip Morris ČR lidi vyzývá, aby se „přidali mezi více než 500 000 bývalých kuřáků, kteří odložili cigarety a udělali změnu“. Reklama odkazuje na webové stránky, které se o Iqosu nezmiňují, ale obsahují informace o bezdýmných výrobcích. MUDr. Eva Králíková, přední odbornice na závislosti, řekla v sobotu ke konci Hyde Parku Civilizace na ČT24, že zdravotní riziko zahřívaných tabákových výrobků se blíží riziku kouření cigaret. Dodala, že prakticky všichni pacienti, kteří přešli zejména na Iqos, se shodují na tom, že zvýšili spotřebu a taky se Iqosu hůře zbavují. Podle ní je to pravděpodobně „velmi silně návyková forma“. Možná za to může vyšší obsah cukru, jak jsme poznamenali ve Friday Edition před pěti lety. Výhodnější daňové zacházení se zahřívanými výrobky nepochybně snižuje množství kouře v ovzduší a plicích, ovšem za cenu vyšší návykovosti, což není zrovna způsob, jakým Philip Morris prodává Iqos ve svých reklamách, které Iqos nezmiňují.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika