Německá média již měsíce hovoří o programu snižování nákladů ve Volkswagenu ve výši 10 miliard eur, který zahrnuje i propouštění. Český odborový předák Škody Auto Jaroslav Povšík už v září varoval, že by se to mohlo dotknout i českých pracovních míst. Jedním z hlavních problémů jsou nižší než očekávané prodeje elektromobilů, a to ještě předtím, než v Německu tento týden skončily štědré dotace na nákup takových aut. Zatímco se česká vláda všemi svými silami snažila přilákat gigafactory Volkswagenu, ten už plánoval snížení výroby svých elektromobilů. Česká republika je nyní v situaci, kdy se do Bratislavy stěhuje produkce standardních Superbů a Octavií - aby se uvolnilo místo pro elektrická auta, která se možná nebudou vyrábět v očekávaných počtech. Nedozvěděli se o tom Petr Fiala a Jozef Síkela, když se 30. října setkali v Praze s předsedou představenstva VW Oliverem Blumem? Investor Warren Buffett se proslavil výrokem: „Až odliv ukáže, kdo plaval nahý.“ Brzy se dozvíme, jestli je Česká republika nahým mužem Evropy.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika