Šikmá plocha korporátního dobrodiní

22. 02. 2024 - EB

Bojkoty výrobků obvykle probíhají na úrovni spotřebitelů a zaměřují se na oblíbené, snadno rozpoznatelné značky. Někde na světě jsou v podstatě v jakoukoliv chvíli bojkotovány desítky takových produktů. Veřejné bojkoty jedné společnosti vůči druhé jsou vzácnější. Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour nedávno delistoval výrobky PepsiCo kvůli příliš vysokým cenám. Bojkot ze strany Rohlik.cz potravinářských výrobků společnosti Rabbit, kterou vlastní jeden z mluvčích pondělního protestu traktoristů Zdeněk Jandejsek, je však jiný. Je to morální proklamace proti firmě, která není všeobecně známá, ale jejíž výrobky (vejce, maso, drůbež) se hojně nakupují. Někteří Jandejskovi kritici logicky chtějí, aby Rohlík bojkotoval i značky Andreje Babiše (Olma, Penam, Tatra atd.). Rohlík by pak mohl na černou listinu přidat i firmy, které stále podnikají v Rusku (Bacardi, Coca-Cola, Ferrero, L'Oréal, Pepsi, Philip Morris, P&G, Storck, Unilever atd). Seznam dobrých důvodů je tak rozsáhlý, že by Rohlík mohl brzy zjistit, že mu k prodeji zbyde jen pár morálně nezávadných výrobků.

Přečtěte si také v angličtině

Erik Best

Erik Best


Ve zpravodaji Final Word se spolu se svými spolupracovníky zabývám politickými a ekonomickými tématy, která hýbou Českou republikou. Vychází čtyřikrát týdně a denně ho čte více než 10 000 lidí. Potěší mě, když ho budete odebírat přes email, Facebook anebo Twitter.

Kontakt

Tel. 420 224 221 580
e-mail: info@fleet.cz

 
RSS RSS Facebook Facebook
 

Vydavatel

E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika

Přihlášení odběru

Zrušení odběru


FS Final Word
zavřít