Škoda Auto jako dceřiná společnost kotované německé automobilky, avšak s většinovou produkcí v České republice, neustále hledá rovnováhu. Musí uspokojit své korporátní nadřízené i akcionáře v Německu a zároveň příliš neodhalit svoje karty české veřejnosti. Ještě když byl současný šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer v únoru 2021 předsedou představenstva Škody Auto, řekl německému Frankfurter Allgemeine Zeitung, že společnost bude do 10 let plně elektrifikovaná. Přitom Čechům ve stejné době říkal, že chce mít v nabídce Škody Auto v roce 2030 více než 50 procent elektrifikovaných modelů. Stejně tak se současný předseda představenstva Klaus Zellmer minulý týden listu Handelsblatt pochlubil, že Škoda má úsporný program, který počítá se snížením počtu nevýrobních pracovních míst z více než 12 000 v současné době na méně než 10 000 do roku 2028. K tomu samozřejmě podle něj nedojde přes noc a bude to probíhat „sociálně odpovědným způsobem podél demografické křivky plus fluktuace“. O několik dní později řekl Zellmer Hospodářským novinám, že Škoda má pětiletý program úspor na zvýšení efektivity, který využije přirozených odchodů a fluktuace, ale že Škoda s žádným propouštěním nepočítá.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika