Bývalý předseda představenstva společnosti Volkswagen Martin Winterkorn vypovídal ve středu před německým soudem v občanskoprávní kauze spojené s Dieselgatem. „Nebyl jsem zapojen do rozhodování o vývoji a používání takzvané přepínací funkce,“ řekl soudu. „Tuto funkci jsem nepožadoval ani neprosazoval, ani jsem její používání netoleroval.“
Winterkorn nic, on muzikant. O kauze Dieselgate jsme psali v dubnu 2019. Text je aktuální i pět let poté.
Po Dieslegate
Existují korporátní lži takového typu, za jaké si včera bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn vysloužil obžalobu z podvodu, a pak jsou korporátní lži, které sice k trestnímu stíhání nevedou, ale vrhají stín pochybnosti na integritu firmy a jejích manažerů. Kriminální lži jsou věcí státních zástupců a značně je ovlivňuje politický kontext. I Škoda Auto se pravděpodobně podílela na „vědomém klamání zákazníků Volkswagenu,” žádný z jejích manažerů ale nebyl v České republice obviněn. Management Škody se změnil, změnila se ale i její firemní kultura? V okamžiku, kdy se Česko potýká s pomalejším ekonomickým růstem a zásadní proměnou automobilového průmyslu, jde o zásadní otázku. Výkonnost a objem produkce Škody v období přechodu na elektromobilitu může udělat, či naopak oddělat, mnoho dalších firem. Škoda tak bude mít vliv na budoucnost milionů rodin. Mohou Češi věřit, že je Škoda o svých budoucích plánech pravdivě informuje? Nebo směřujeme k „Electricgate?”
Článek vyšel původně v angličtině pod názvem After Dieselgate 16.4.2019.
E.S. Best s.r.o.
Ovenecká 78/33
170 00 Praha 7
Česká republika